Dwing je lichaam om gezond af te vallen

07 Okt Dwing je lichaam om gezond af te vallen

Er zijn verschillende manieren om af te slanken. Je kunt die zelfs categoriseren in gezonde en ongezonde afslankmethoden. De ongezonde methoden geven snelle resultaten maar die resultaten zijn niet blijvend. Het beste kan je op een gezonde manier je overgewicht aanpakken. Dit geeft blijvende resultaten en pakt het probleem bij de kern aan. Een gezond lichaam behoudt met gemak een gezond gewicht. En met een gezonde levensstijl maak je van je lichaam een ware vetverbrander. Je dwingt het, in principe, om die opgeslagen vetten van zich af te doen. Maar hoe dwing je je lichaam om af te vallen?

 

Door voldoende te bewegen

Een van de belangrijkste oorzaken van overgewicht is weinig beweging. De voeding die we consumeren wordt daarom niet verbrand maar als vet opgeslagen. Voeding is immers de brandstof die we nodig hebben om te functioneren. Er moet daarom een balans zijn tussen de inname van voedingsstoffen en het verbruik hiervan. Bij velen van ons is dit niet het geval. Dit heeft overgewicht als gevolg.

 

Het beste kan je elke dag ongeveer 30 minuten aan fitness doen. Dit hoeft niet in de sportschool te gebeuren. Wandelen en joggen zijn 2 goede voorbeelden van fitness die je makkelijk in je eigen woonomgeving kan doen.

 

Door voldoende gezonde voeding te eten

Om af te slanken probeert men in eerste instantie drastisch minder te eten. Maar te weinig eten is ook niet gezond. Je lichaam ontvangt dan niet alle voedingsstoffen dat het nodig heeft. De gewichtsafname zal wel merkbaar zijn, maar dit zal gepaard gaan met vervelende gezondheidsklachten. Het streven is om de juiste balans te vinden tussen de inname van gezonde voedingsstoffen en het verbruik hiervan.

 

Een gezond voedingsschema bestaat uit vers fruit, mager vlees, gezonde vetten en groenten. Hiervan moeten we genoeg eten elke dag. Hou er rekening mee dat een volwassen man 2500 kcal per dag moet consumeren. Voor vrouwen is dat 2000 kcal. Eet je voor een langere periode veel minder dan zal dit lelijke gevolgen hebben voor je gezondheid.

 

Een van de gevolgen is dat je lichaam juist meer vet zal opslaan. Geef je je lichaam voor een langere periode te weinig voedingsstoffen, dan zal het zich beschermen door steeds minder vet te verbranden. Het gaat dus juist meer vetweefsel opslaan. Dit vetweefsel dient als een voedselreserve voor je lichaam. Dit is een natuurlijke reactie van je lichaam in gevallen dat het te weinig of te onregelmatig voedingstoffen naar binnen krijgt.

Geen reactie's

Sorry, het is niet mogelijk om te reageren.