Het wasbord dieet – Strakke buik in 6 weken

Het Wasbord Dieet

Om mijn doel te bereiken heb ik besloten opnieuw (ja, ik heb er eerder succesvol vele kilo’s mee verloren) het Wasbord dieet te gaan volgen. Dit dieet/boek helpt mij de kilo’s kwijt te raken op een fijne en snelle manier. Het is geen streng dieet en ik mag zesmaal per dag lekkere dingen eten (drie hoofdmaaltijden en drie tussendoortjes). Ook is er één dag in de week ruimte voor alles wat je wilt eten.

De onderstaande ingrediënten zijn zo beetje de basis-principes van het Wasbord dieet. De maaltijden worden zoveel mogelijk gebaseerd op de volgende ingrediënten:

  • amandelen en andere noten
  • bonen en peulvruchten
  • spinazie en andere groene groenten
  • zuivel [magere: melk, yoghurt, kaas]
  • havermout [ongezoet]
  • eieren
  • kip en ander mager vlees
  • pindakaas
  • olijfolie
  • volkoren broden en ontbijtgranen
  • eiwitpoeder [wei]
  • frambozen en andere bessen

Zorg ervoor dat iedere maaltijd en tussendoortje minimaal twee van bovenstaande ingrediënten bevat. Verder punten die aan bod komen in het boek:

  • 1 junkfooddag per week: mag je eten wat je wilt
  • Alcohol: beperken tot 2 a 3 drankjes per week
  • trainen: eerste 2 weken zijn optioneel, maar daarna 3x per week een workout van 20 min. (nadruk op krachttraining, korte maar stevige wandelingen en wat buikspiertraining)

Wil je het Wasbord dieet ook gaan gebruiken? Bestel het Wasbord Dieet boek dan op Bol.com (Goedkoopste webwinkel gevonden voor dit boek – € 20,49)