Dag 27: Bijkomen van snackjes en drank

Stokbrood kruidenboter

15 Mei Dag 27: Bijkomen van snackjes en drank

Het is vandaag zondag en ik voel mij niet heel fit :) Zoals ik al eerder schreef had ik gisteravond een verjaardagsfeest van een vriend. Daarna nog een housewarming van een andere vriend, om vervolgens de avond te eindigen in de kroeg. Een drukke avond dus met de nodigde versnaperingen. Zo had ik op het eerste feest zo’n 3 biertjes gehad inclusief wat stokbroodjes met kipkerrie en kruidenboter. Op feest nummer 2 ging het bier drinken in een aardig tempo door en heb ik er nog eens een stuk of 5 soldaat gemaakt. Hier geen stokbroodjes maar wel een handjevol chips gegeten. De avond eindigde in de kroeg met ook daar nog eens 3/4 biertjes.

Om nog even kort terug te blikken op zaterdag: relax dagje met toch 35 minuten aan sport :) Het avondeten bestond uit wederom een soort wokschotel maar ditmaal met rundergehakt, aardappeltjes en hollandse groenten (uit zo’n zak van Albert Heijn). Best een gezonde maaltijd bestaande dus uit mager vlees en een zak met 4 verschillende groenten. Wel had ik er een beetje mayonaise bij omdat het anders vrij ‘sausloos’ was :)

Ik heb overigens zaterdagnacht na het stappen niet meer gesnackt in de stad. Ik had eigenlijk helemaal geen honger, vermoedelijk door het gesnaai van die avond. Wel heb ik thuis nog wat gedronken en …. ja heel slecht… een brok Côte d’Or chocolade gehad. Ik had dit eerder deze week gekocht, in de vriezer gelegd (het moet koud zijn 😉 ) en die avond toch ontdekt. Bijzonder lekker maar toch weer 200 calorien extra naar binnen gewerkt. Ik bedacht op dat moment dat ik het er zondag wel weer af zou sporten. Door de regen vandaag is dat helaas niet doorgegaan.

Nog wel een ander goed puntje! Ik ga maandag met mijn collega’s mee naar de sportschool. Ze stelden het voor en ik wil het toch weer gaan oppakken. Niet voor cardio want dat blijf ik in de buitenlucht doen, maar wel voor de krachttraining. Ik wil mij toch meer richten op de armen, borst, schouders, buik en rug! Ik merk dat ik dit thuis niet goed genoeg door kan voeren met enkel een buikspierplankje en een halter. Ik ben benieuwd maar het zal waarschijnlijk flink wat spierpijn opleveren. Wordt vervolgd…

Gewicht: 72.7 kg
Vetpercentage: 17.0%
BMI: 22.1
Spiermassa: 44.6%

[one_half] Best wel goed van mijzelf vandaag

  • Gesport op zaterdag

[/one_half]

[one_half_last] Eigenlijk bijzonder slecht vandaag

  • De nodigde biertjes
  • Stokbrood met kruidenboter/kipkerrie
  • Handjevol chips

[/one_half_last]

Geen reactie's

Geef een reactie